Понеділок, 28.05.2018, 05:17:49Вітаю Вас Гость | RSS
Вечірня (змінна) школа № 20 Солом'янського району м. Києва
Меню сайту
Питаннячко
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 183

Українська література


   

Підручник:  Українська література. Підручник для 11класу загальноосвітніх навчальних закладів(рівень стандарту,академічний рівень) за загальною редакцією Г.Ф. Семенюка. Київ «Освіта» 2011

 

 

Зміст навчального матеріалу

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 

 

Література

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА другої половини
ХХ – початку ХХІ ст.

ВСТУП

Українська література у другій половині ХХ ст.  Спроба подолати канони соцреалізму. “Закулісний” розвиток модернізму, опозиційні прояви різних стильових тенденцій. 

Явище “шістдесятництва”, нью-йоркська група, постшістдесятники, українська “химерна проза”. Пошукове розмаїття сучасної літератури. Тенденції постмодернізму.

 

ТЛ: соцреалізм, модернізм (повторення) і постмодернізм.

 

  Учень(учениця):

 

Знає і розуміє найголовніші тенденції розвитку української літератури в другій половині ХХ – початку ХХІ ст

 

 

ст.232-238

ПОЕТИ-ШІСТДЕСЯТНИКИ

Нова хвиля відродження української літератури на початку 60-х років. “Шістдесятництво” як явище культурологічне і соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна.  

 

 

 

Василь Симоненко

“Задивляюсь у твої зіниці…”, “Є тисячі доріг...”, “Я...”, “Ну скажи, хіба не фантастично...”, «Ікс плюс ігрек»

Творча біографія митця  (“витязь молодої української поезії”). Традиційність його громадянської та інтимної лірики.

Учень(учениця):

Розуміє зв’язок українського дисидентського руху з явищем “шістдесятництва”. Вміє з’ясовувати зв’язок світогляду із творчістю. Називати поетів-шістдесятників.

 

 

 

 

 

 

Розповідає про В. Симоненка. Пригадує його твори, вивчені раніше. Характеризує  стильові особливості поезій, визначає основні мотиви.

 

 

 

 

 

 

ст.240-247

Дмитро Павличко

“Погляд у криницю”,  “Це Ти створив мене таким…”, “Був день, коли ніхто не плаче...”, “Сріблиться дощ...”, “Два кольори”

Основні відомості про поета,                                    перекладача.

Громадянські мотиви лірики. Пісенна лірика.

 

ТЛ: сонет (повторення).

 

Учень(учениця):

Знає найосновніші відомості про митця, вміє про них узагальнено розповісти. Характеризує  основні мотиви його громадянської та інтимної лірики.

 

ст.248-256

Контрольний твір№1

Контрольна робота №1  В.Симоненко. Д.Павличко

Ліна Костенко

“Страшні слова, коли вони мовчать…”, “Українське альфреско”, “Хай буде легко. Дотиком пера…”, «Я вранці голос горлиці люблю…», «Життя іде і все без коректур», “Недумано, негадано…”, “Маруся Чурай”

Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю. “Страшні слова, коли вони мовчать” – ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва. “Вічні” українські фольклорні типи, новітнє переосмислення традиційної ситуації, образи-архетипи як атрибути української свідомості (“Українське альфреско”). Інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. Пейзажна і філософська лірика.

Історико-фольклорна основа  історичного роману у віршах “Маруся Чурай”. Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання. Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини.

ТЛ: роман у віршах, образи-архетипи.

 

 

Учень(учениця): знає про життя і творчість Ліни Костенко.Уміє охарактеризувати її у порівнянні з іншими поетами. Закріплює навички аналізу ліричного твору, його образної системи, художніх засобів – аналізуючи твори поетеси, виділяючи в них провідні мотиви.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уміє визначати жанр “Марусі Чурай”, історично-фольклорну основу твору. Коментує особливості сюжету, композиції.. Висловлює своє ставлення до вчинків героїні, її морального вибору.

 

 

ст.268-292

Іван Драч

«Балада про соняшник», «Крила»

Невтомний шукач нового змісту й нової форми в поезії.Переосмислення жанру балади.»Балада про соняшник»-поетичний роздум про суть мистецтва.»Крила»-преземлений погляд Кирила у «новорічній казці».

 

Учень(учениця):

Знає основні відомості про творчість поета. Згадує основні ознаки жанру балади. Пояснює власне розуміння образів-символів поезій. Розуміє умовність, метафоричність художнього втілення головних ідей, уміє пояснювати це на прикладах із творів.

 

 

ст.257-262

Контрольна робота №2 Л.Костенко.І.Драч. М.Вінграновський

Ірина Жиленко

“І світла алея”, “Зимовий мотив з візитом пічника”, “За золотими вікнами зірок”

Сповідальність, камерність, інтимна філософічність лірики поетеси.  “Шістдесятництво” крізь призму сьогоднішнього часу і вічних понять честі, чесності, любові (“За золотими вікнами зірок”). Світ крізь призму жіночої душі.

 

 

 

 

 

 Учень(учениця):

Закріплює набуті навички аналізу поетичного тексту, вміє визначати основні мотиви, провідний пафос поезій. Описуєсловесний портрет ліричної героїні, яким він склався в уяві читача.

 

 

 

Василь Стус

“Посоловів од співу сад…”, “Мені зоря сіяла  нині вранці…”,  “Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…”, “Господи, гніву пречистого...”, “О земле втрачена, явися…”, “Як добре те, що смерті не боюсь я…”

Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд творчості. Основні тематично-проблемні лінії: душа людини “перед вічністю високого неба” (відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності і активної дії, формування себе); атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи; Україна-мрія і Україна знищена, скорена

ТЛ: метафора (поглиблено)

 

 

 

Учень(учениця:

Знає трагічну долю поета. УміЄ охарактеризувати його творчість: визначати провідні мотиви, ідеї, аналізувати образи-символи. Самостійно аналізувати вірші поета, висловлювати власні роздуми з приводу порушених у них проблем.

 

 

 

ст.295-303

ПОЕТИ-ПІСНЯРІ

Андрій Малишко («Пісня про рушник»), Володимир Івасюк («Червона рута»), Михайло Ткач («Марічка», «Ясени»), Микола Сингаївський («Чорнобривці»), Дмитро Луценко («Мамина вишня»), Вадим Крищенко («Гей ви, козаченьки»), Дмитро Павличко («Два кольори») та Микола Луків («Росте черешня в мами на городі») (на вибір)

Народознавчі мотиви, яскраві поетичні образи, ліризм, задушевність. Популярність пісень в народі.

 

 

Учень(учениця:

Уміє розповідати про поетів-піснярів, аналізувати їхні твори з позицій народності, виражати власне враження від прослуханих пісень.

 

.

 

 

 

 

 

Контрольний твір№2

Контрольна робота №3 І.Жиленко. В.Стус.Поети-пісняри.

 

УКРАЇНСЬКА ПРОЗА

 

Олесь Гончар

“За мить щастя”, “Залізний острів” (із роману “Тронка”), Собор”

Загальна характеристика доробку  О.Гончара -романтика.

Краса і сила кохання як матеріал художнього осмислення. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини (“За мить щастя”). Новела-засторога “Залізний острів” з роману «Тронка». Проблемно-філософський роман «Собор», драматична історія видання твору. Символічний смисл назви. Проблематика. Образи Миколи Баглая та Єльки. Засудження національного нігілізму, моральної ницості, душевної пустоти в образі Володьки Лободи.

ТЛ: новела, роман та його види.

 

 

 

Учень(учениця:

Уміє охарактеризувати життя і творчість О.Гончара.

Уміє проаналізувати епічний твір, визначати новелістичний жанр, виділяти провідні ідеї, образи, розкривати їх, спираючись на текст.

Визначє основний пафос новел. Визнає провідну ідею, охарактеризувує образи-символи в новелі “Залізний острів”, романі «Собор».

 

Аналізує роман «Собор», знає його зміст, визнає проблематику.

 

 

 

ст.315-329

Погода
Форма входу