Понеділок, 28.05.2018, 05:18:22Вітаю Вас Гость | RSS
Вечірня (змінна) школа № 20 Солом'янського району м. Києва
Меню сайту
Питаннячко
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 183

Всесвітня історія


Підручник: Полянський П.Б. Всесвітня історія. 1914-1939: Підручник для 10-го класу. –Київ: Генеза, 2002.

Щупак І.Я. Всесвітня історія. Новітній період (1939-2011 рр.) Підручник для 11-го класу. Запоріжжя: Прем’єр, 2011.

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Література

Тема № 1. Країни Сходу та Латинської Америки.

Особливості національно-визвольного руху Індії та Китаю в перші десятиріччя ХХ ст.

Основні тенденції внутріполітичної та зовнішньополітичної стратегії японської держави в перші десятиріччя ХХ ст..  Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення.

Розпад Османської імперії. Турецька республіка за правління Кемаля Ататюрка.. Витоки Палестинської проблеми.

Латинська Америка. Особливості економічних і політичних процесів у регіоні.  Протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.

Учень/учениця:

Виокремлює особливості розвитку Японії в цей період.

Пояснює  витоки Палестинської проблеми.

Співвідносить  методи   боротьби за національний та соціальний прогрес  народів Індії та Китаю.

Прослідковує  розвиток Турецької республіки за правління Кемаля Ататюрка.

Аналізує особливості економічних і політичних процесів у країнах Латинської Америки

Характеризує  роль визначних політичних діячів :   М.Ганді, Чан Кайши, А. Самоси, Ж. Варгаса .

Тлумачить та застосовує  поняття і терміни: мілітаризація,   латифундизм,  Палестинська проблема, етатизм

§26-31 ст. 194-228

Контрольна робота № 1

Тема № 2.

Розвиток культури

у перші десятиліття ХХ ст.

 

Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Міжнародні жіночі рухи. Фемінізм. Основні ідеї й течії у розвитку культури. Поява «масової культури». Нові напрямки в мистецтві та літературі, виникнення та розвиток кінематографа, олімпійський рух.

Учень/учениця:

Характеризує найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей

Визначає основні ідеї й течії у розвитку культури

Пояснює причини виникнення масової культури

Аналізує нові напрямки в мистецтві та літературі.

 

Тлумачить та застосовує поняття і терміни: модернізм,  авангардизм, “втрачене покоління”, масова культура, кінематограф, джаз, мюзикл, олімпійський рух, Нобелівська премія.

§35-38

Контрольна робота № 2

Тема № 3. Міжнародні відносини 1930-х рр. Назрівання Другої світової війни.

Зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу. Спроби створення системи колективної безпеки країнами Заходу. Активізація антивоєнних рухів.

Процес утворення вогнищ війни на Далекому Сході,  Африці та Європі. Громадянська війна 1936 – 1939 рр. в Іспанії. Формування блоку агресивних держав осі Рим – Берлін – Токіо. Витоки, прояви та наслідки політики умиротворення.

Причини радянсько-німецького зближення (весна 1939 р.), провалу англо-франко-радянських переговорів у Москві (літо 1939 р.) та радянсько-німецького пакту про ненапад (пакт “Молотова - Ріббентропа”) і таємних протоколів до нього (23 серпня 1939 р.).

 

Учень/учениця:

Описує зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу у вказаний період.

Визначає витоки, прояви та наслідки політики «умиротворення».

Характеризує спроби створення системи колективної безпеки країнами Заходу.

Залучаючи історичну карту співвідносить процес утворення вогнищ війни на Далекому Сході, в Африці та Європі.

Аналізує процес радянсько-німецького зближення  та причини підписання пакту “Молотова - Ріббентропа”

Тлумачить  та застосовує поняття і терміни: політика умиротворення, аншлюс, Судетська проблема, демілітаризована зона, Мюнхенська угода, таємні протоколи, вісь Рим – Берлін – Токіо.

§ 32-34 стор. 229-253

Контрольна робота № 3

Тема № 4. Друга світова війна. Світ після Другої світової війни.

Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика військових дій на першому етапі війни 1939 - червень 1941 рр. План «Барбаросса». Напад  Німеччини на СРСР. Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941-42 рр. Процес формування антигітлерівської коаліції.

Особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях. Голокост. Сталінградська битва. Розгром німецьких військ на Орловсько-Курській дузі. Наступальні операції Червоної Армії. Визволення території СРСР, перенесення військових дій у Центральну та Східну Європу.

Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни.

Відкриття другого фронту в Європі. Завершальний період війни в Європі та Азії. Роль визначних військових, державних та політичних діячів в перемозі над нацизмом та фашизмом.

Зміни у світі внаслідок Другої світової війни. Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни для народів світу. Мирні договори з колишніми союзниками Німеччини. Сан-Франциська конференція та створення ООН. Нюрнберзський та Токійський  процеси над воєнними злочинцями.

 

Учень/учениця:

Визначає  причини, характер, періодизацію Другої світової війни; політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни для народів світу

Називає хронологічні межі періодів Другої світової війни,  її головні військові події.

Залучаючи історичну карту, характеризує   основні  театри воєнних дій у Європі, Північній Африці,  Південно-Східній Азії та Тихому океані; умови мирних договорів з Німеччиною та її союзниками.

 

Аналізує процес формування антигітлерівської коаліції; особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях,  його політичну орієнтацію та форми боротьби.

Висловлює судження щодо зміни ролі чоловіка і жінки  в умовах війни

Пояснює причини переходу військової ініціативи до радянських військ у 1943 р.; причини створення ООН.

Складає  політичні портрети визначних військових і політичних діячів: У. Черчілль,  Ф. Д. Рузвельт, Й. Сталін,  Г.Жуков, О. Василевський, К. Рокоссовський, Ш. де Голль, Д. Ейзенхауер

Тлумачить та застосовує   поняття і терміни:

Друга світова війна, Велика вітчизняна війна, блискавична війна, “новий порядок”, Рух Опору, Голокост, антигітлерівська коаліція, Другий фронт, “Велика трійка”, колабораціонізм, корінний  перелом, ООН, НАТО, Нюрнберзький та Токійський  процеси.

§ 1-6, стор. 11-67

Контрольна робота № 4

Тема № 5

США та Канада

у 1945 – на початку      ХХІ ст. Утвердження США як провідної країни повоєнного біполярного світу. США у 1945-1960 рр.. Посилення внутрішньополітичної реакції.. Масовий негритянський рух в 60-х рр.

США в 60-70 рр. ХХ ст. Внутрішня та зовнішня політика адміністрацій Дж. Кеннеді,  Л. Джонсона, Р. Ніксона .  США у 80-90 рр. ХХ ст. Рейганоміка.

“Нова економічна філософія” Б. Клінтона.

Сучасні внутрішньополітичні та зовнішньополітичні пріоритети американських президентів ХХІ ст.. Перспективи розвитку українсько-американських відносин .

Канада у ІІ пол.. ХХ ст. – на поч.. ХХІ ст. Проблема Квебеку. Українсько-канадські відносини.

 

Учень/учениця:

Характеризує становище країн Північної  Америки у повоєнний період,  особливості  їх економічного, соціального та політичного розвитку.

Пояснює  причини утвердження США як провідної країни повоєнного  світу.

Аналізує та порівнює  внутрішню та зовнішню політику американських адміністрацій  в 40-х роках ХХ ст. – на початку ХХІ ст.

Описує роль провідних американських політичних діячів цього періоду.

Висловлює судження  щодо необхідності розвитку українсько-американських та українсько-канадських відносин на сучасному етапі.

Тлумачить та  застосовує поняття і терміни: маккартизм, пентагон,  доктрина Трумена, доктрина стримування, “нові рубежі”, “рейганоміка”, неоконсерватизм, ПРО, наддержава, військово – промисловий комплекс, проблема Квебеку, діаспора.

§7-10 стор. 68-96

Контрольна робота № 5

 

 

Погода
Форма входу